Guten Morgen,
gerade bin ich über eine interessante Untersuchung gestolpert. Dabei wurde über ein Fragebogen über 300 Typ1-Patienten befragt. Alle Befragten verfolgen das Very-Low-Carb Prinzip von Dr. Bernstein bzw sind Mitglied in einer geschlossenen Facebook-Gruppe.(tatsächlich konnte ein vorhandener t1d und die Validität der Daten nicht überprüft werden). Aus eigener Erfahrung weiß ich aber, dass die Aufnahme in diese Gruppe sehr rigoros gehandhabt wird und man sich nicht "einfach so" dort anmelden kann.
http://pediatrics.aappublicati…2018/05/03/peds.2017-3349
Participants reported a mean daily carbohydrate intake of 36 ± 15 g (n = 223). The mean participant-reported current HbA1c was 5.67% ± 0.66% among the 300 participants who provided this information in the acceptable time frame (Table 2, Fig 2), and 97% of participants achieved the ADA glycemic targets. The participant-reported change in HbA1c from pre- to post-VLCD was −1.45% ± 1.04% (n = 127; P < .001). Of the 137 respondents who reported CGM mean blood glucose values and the 115 who reported CGM blood glucose SD, average blood glucose was 104 ± 16 mg/dL and SD was 28 ± 12 mg/dL. In the regression analysis, a priori covariates explained little of the variation in HbA1c (r2 = 0.06). Carbohydrate intake goal was the only significant predictor (F = 10.4; P = .001), with an increase in HbA1c of 0.1% per 10 g of carbohydrate consumed (Supplemental Table 9). The mean daily insulin dose was 0.40 ± 0.19 U/kg per day.
Edit: Hier auch ein etwas erläuternder Artikel in der New York Times darüber
https://www.nytimes.com/2018/0…diet-type-1-diabetes.html
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